whats wrong with this picture...

HPI really?

Re: whats wrong with this picture...

haha confusion fills this persons life

Re: whats wrong with this picture...

King Drunky JCams /

plug boot touching the fender too?

Re: whats wrong with this picture...

Pablo Puchasso /

I run HPI on all my stock set ups... but I also like to gold plate the stock airbox (+5 MPH).

Re: whats wrong with this picture...

Jason Jason Bobason /

No flywheel cover, no pedals, and a shoddy repair on an ill-placed rear brake cable.

Re: whats wrong with this picture...

of all things to get he doesnt get a new carb or a kit. nope go for the hpi and pipe....

Re: whats wrong with this picture...

looks like an airsal kit on there. maybe a 15 bing too.

Re: whats wrong with this picture...

I didn't think an HPI Ignition needed a flywheel, but I could be way wrong, flame away.

Someone explain HPI to me, i am interested!

Plus we all know that the frame is way to clean to actually be a moped. Haha.

Re: whats wrong with this picture...

I know some of the euro kids will do this to get a little bit of power while keeping their bike as legal as possible. Their bikes can't have kits or big carbs (their bikes actually get tested unlike ours) so it is a way to gain power while staying legal.

Kind of silly but....

Re: whats wrong with this picture...

ive seen a korado engine with a simo on it. and it had cdi. and it was 50 on a 50.

Re: whats wrong with this picture...

No pedals. Simo with stock airbox and carb.

Re: whats wrong with this picture...

it was the duct taped rear brake cable duh!

Re: whats wrong with this picture...

) Cupermcnewbster ( /

i wish I had hpi on any setup, stock or not. I hate points!

Re: whats wrong with this picture...

dude with the korado head and cdi doing 50 wasnt running a 14 or 15 bing and a stock airbox.

Who knows what the plan is with this?

HOw is the flywheel gonna fit on there?

Re: whats wrong with this picture...

🇮🇹💦 Of the Loin /

HPI is internal rotor you guys. geeze.....

also yeah if i had to get my bike tested by cops id do whatever i could without kitting or big carbing it.

Re: whats wrong with this picture...

There is no flywheel.

Internal rotor. thats the point of hpi, or any race ignition.

Re: whats wrong with this picture...

hey i dont know, we dont have that shit in my neck of the woods.

What does look cool is that it obviously is tunable - you can move it like a stator plate. Hip.

Andy yeah Maitland is right, that air cleaner could look like swiss cheese on the inside and that manifold could be perfectly hogged out.

I guess whats throwing me is that if you had to run stock lookin ( i kinda do ) i dont know if id go with the simo, its kinda obviously not stock.

Re: whats wrong with this picture...

I think if it was mine tho, id run those wires from that fancy lookin device up thu the holes the old wires went thru so it doesnt leak down there and spoil that fancy looking thing

Re: whats wrong with this picture...

How about all the frikin master links on the chain looks like the whole chain is master links

Re: whats wrong with this picture...

i think you win dan

« Go to Topics — end of thread

Want to post in this forum? We'd love to have you join the discussion, but first:

Login or Create Account